Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Δεν ταιριάζει ο "ρομαντισμός" στην ασφάλεια μας...

Διαβάζω το άρθρο του Κωστα Θ. Καλφοπουλου από την Καθημερινή και αναρωτιέμαι αν η άγνοια του δημοσιογράφου είναι αυτή που σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης σε ατοπήματα όπως αυτό.

Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας των παλιών ανελκυστήρων ακολουθώντας την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Αυτό θα πρέπει να το θεωρούμε δεδομένο. Είναι λάθος να μιλάμε με ρομαντισμό για το vintage θέαμα ενός ανελκυστήρα που φτιάχτηκε πριν από δεκάδες χρόνια και να ξεχνάμε το πιο σημαντικό, την ασφάλεια των επιβατών.

UPDATE 20/5/2010
Εκτός αν η άποψη αυτή που αποπροσανατολίζει το κοινό, καθοδηγείται από αλλού...
Έπειτα από επικοινωνία με τον συντάκτη του άρθρου, οφείλω να αποσύρω την παραπάνω πρόταση αφού δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις. Πέραν αυτού, με χαροποιεί το γεγονός της απάντησης στο post μου και ελπίζω ότι θα οδηγήσει σε ενεργό συμμετοχή, όχι μόνο του κ.Καλφοπουλου αλλά και όλων όσων ασχολούνται με το χώρο των ανελκυστώρων. Το θέμα της ασφάλειας είναι πολύ σημαντικό, άλλωστε ο σημαντικότερος λόγος για τη δημιουργία αυτού του blog ήταν προσωπική εμπειρία σε σοβαρό ατύχημα που οφειλόταν σε κακοτεχνία και ελλειπή συντήρηση. Εύχομαι να μη δημιούργησα λάθος εντυπώσεις και ελπίζω σε εποικοδομητικό διάλογο.

Ανακαίνιση Ανελκυστήρων: Είναι απαραίτητη? Τι πρέπει να ανακαινίσουμε? 

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_2_04/05/2010_399657

5 σχόλια:

  1. Agapite blogger, evcharisto gia tin anafora sou sto sxolio mou, esto ki an synodevetai apo ena ypotimitiko pros to keimeno kai to prosopo mou "antepixeirima". Metaxy sxoliou kai reportage yparxei mia simantiki diafora, to proto diatyponei prosopikes apopseis, to devtero tis stoixeiothetei. H prothesi mou eitan -kai parmenei- na apofygoume tis ypervoles kai tis isopedotikes lyseis, se mia xora, pou einai "akrivi sta pittoura kai ftini st' alevri". H odigia tis EE (http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/cm/623/623374/623374el.pdf) anaferetai rita stous egkatestimenous anelkystires meta tis 30/6/1999 (http://www.lift.gr/artpantelios.htm) kai se sxetika dimosievmata tou typou (http://archive.enet.gr/online/online_print?id=97968648,10545864,18575432,92249224), an diavazo sosta kai den me apatoun ta ellinika mou. To sxolio stirixtike epi pleon se prosopikes empeiries, den avthairetei oute paraplana ton anagnosti. To melima mou eitan -kai paramenei- na diafylaxtei i tavtotita tis astikis polykatoikias, opos avti diamorfothike prin kai meta ton polemo, apo tin oudolos asimanti politismiki skopia.
    Pros apofygin parexigiseon kai strevloseon, xekatharizontas oti den synithizo na paremvaino se prosopika sxolia pou aforoun ta grafomena mou.
    Filika,
    Kalfopoulos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα ήθελα με τη σειρά μου να κάνω ένα σύντομο σχόλιο για τις 2 απόψεις που εκφράστηκαν σχετικά με τις ανακαινίσεις ανελκυστήρων.

    Αξίζει να σημειώσω ότι είμαι ηλεκτρολόγος μηχανικός και έχω 15ετή εμπειρία στο χώρο των ανελκυστήρων αφού δραστηριοποιούμαι στην εγκατάσταση και συντήρηση ανελκυστήρων στο νομό Θεσσαλονίκης.

    Ο κ.Καλφόπουλος έχει δίκιο στο γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Οδηγία Ανελκυστήρων 95/16/ΕΚ (ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία το 1997 και ισχύει υποχρεωτικά από το 1999) αναφέρεται στην ασφάλεια των νέων μόνων ανελκυστήρων. Για τους παλιούς ανελκυστήρες τα κράτη μέλη είναι υπεύθυνα για τη θέσπιση νομοθεσίας σχετικής με τη λειτουργία, τον έλεγχο, την συντήρηση και την τυχόν αναβάθμιση των ανελκυστήρων.

    Η ευρωπαϊκή ένωση εξέδωσε απλά μία Σύσταση (95/216/ΕΚ) με την οποία καλεί τα κράτη μέλη να αναλάβουν δράση προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του επιπέδου της ασφάλειας των υφιστάμενων ανελκυστήρων. Επίσης η ευρωπαϊκή επιτροπή τυποποίησης (CEN) εξέδωσε το πρότυπο ΕΝ 81-80 για να υποστηρίξει τη σύσταση αυτή. Το πρότυπο αναλύει 74 επικίνδυνες καταστάσεις που ενδέχεται να προκύψουν στους παλιούς ανελκυστήρες και προτείνει τρόπους αντιμετώπισης.

    Η άποψη μου είναι ότι οι παλιοί ανελκυστήρες (ειδικά οι εγκατεστημένοι τις δεκαετίες του 50, 60 και 70) στους οποίους εργάζομαι συχνά στο κέντρο της θεσσαλονίκης χρήζουν βελτίωσης αναφορικά με ορισμένα εξαρτήματα τους. Αυτό συμβαίνει λόγω της φθοράς των εξαρτημάτων από την πολυετή χρήση όπως και επίσης διότι οι ανελκυστήρες αυτοί εγκαταστάθηκαν σύμφωνα με παλιούς κανονισμούς και ενδεχομένως δεν έχουν υποστεί ποτέ κάποιο έλεγχο.

    Φιλικά,
    Μωυσής Ιωαννίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Agapite k. Ioannidi, evcharisto gia tin dievkrinisi kai safos oudeis exefron anthropos tha eixe antirriseis gia tis anagkaies veltioseis stous palious anelkystires. Tin kataliktiria protasi tou blogger tin afino, gia evnoitous logous, asxoliasti!
    KK

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. UPDATE 20/5/2010 (προστέθηκε και στο κυρίως σώμα του post)

    Έπειτα από επικοινωνία με τον συντάκτη του άρθρου, οφείλω να αποσύρω την παραπάνω πρόταση αφού δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις. Πέραν αυτού, με χαροποιεί το γεγονός της απάντησης στο post μου και ελπίζω ότι θα οδηγήσει σε ενεργό συμμετοχή, όχι μόνο του κ.Καλφοπουλου αλλά και όλων όσων ασχολούνται με το χώρο των ανελκυστώρων. Το θέμα της ασφάλειας είναι πολύ σημαντικό, άλλωστε ο σημαντικότερος λόγος για τη δημιουργία αυτού του blog ήταν προσωπική εμπειρία σε σοβαρό ατύχημα που οφειλόταν σε κακοτεχνία και ελλειπή συντήρηση. Εύχομαι να μη δημιούργησα λάθος εντυπώσεις και ελπίζω σε εποικοδομητικό διάλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Agapite blogger, xairomai dioti lythike i parexigisi. O kaloprairetos dialogos, me epixeirimata kai antepixeirimata, mono kala apotelesmata mporei na exei. Symfono apolytos me to thema tis asfaleias ton anelkystiron kai evchomai kali synexeia sto blog.
    Filika
    KK

    ΑπάντησηΔιαγραφή